Odpiszę tylko na ten email, muszę odebrać bo szef dzwoni. Znamy te odpowiedzi i poczucie ciągłej dostępności. Jednak warto czasem ustalić pewne zasady i korzystać z wolnego czasu.

1. Prowadzenie dziennika
Prowadzenie dziennika to zapisywanie na papierze lub na komputerze wydarzeń dnia, które przysporzyły emocjonalnego lub psychologicznego zamieszania. Poczujesz się zdecydowanie lepiej, po prostu spisując swoje uczucia.

2. Medytacja
Włącz CD lub aplikację z medytacją, aby zrelaksować się przez 20-30 minut, zanim zaczniesz szykować obiad lub robić inne rzeczy. Odnajdź styl medytacji, który najbardziej ci odpowiada. Może to być joga nidra, czyli sen jogi – relaksujący rodzaj medytacji z przyjemną muzyką i odgłosami szumu fal i śpiewu ptaków.

3. A może lampkę wina?
W umiarkowanych ilościach lampka wina, zwłaszcza w towarzystwie przyjaciół, to zasłużona nagroda na koniec roboczego tygodnia.

4. Wybierz lepszą przekąskę
Często zdarza się, że dopada nas głód po pracy, a zanim zrobimy obiad, podjadamy ciastka i inne tego typu przekąski przed posiłkiem. Zamiast tego spróbuj soku warzywnego ze świeżej marchwi, jabłek, jarmużu i imbiru, aby stłumić głód przed obiadem.

5. Balasana
Balasana (pozycja dziecka) w jodze sprawia, że człowiek się wycisza. Uklęknij na podłodze, usiądź na piętach z lekko rozchylonymi kolanami. Zrób wydech. Połóż brzuch na udach i oprzyj głowę o podłogę z rękami wzdłuż każdej nogi wewnętrzną stroną dłoni do góry.

6. Masaż
Po pracy warto udać się na masaż, który rozluźni spięte mięśnie. Mięśnie zatrzymują stres, a masaż sprawia, że się z nich ulatnia. Jeżeli masz możliwość, może niech stanie się to twoim comiesięcznym rytuałem?

7. Filiżanka herbaty
Zaparz filiżankę dobrej, uspokajającej herbaty, aby oddzielić kolejną część dnia od stresu w pracy. Wybierz jedną lub połączenie tych herbat: rumianek, melisa, werbena lub trawa cytrynowa.

8. Relaks w wannie
Napuść gorącej wody do wanny, wsyp sól Epsom (siarczan magnezu) oraz wlej kilka kropel olejku lawendowego. Zapal świeczkę i poczuj, jak opuszczają cię zmartwienia.


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.